Åh nej!

Jaha då var det dags igen.. var hos tabdhyginisten idag och diagnosen: inflammation i tandköttet. Jag kände mig så ledsen och äcklig. Varför får jag alltid så dåligt tandkött och tänder under graviditeterna?
Läste på lite och har fått mer info ang, det. Det är helt normalt. Många som får det under graviditet. Problemet för mig är att jag alltid mer eller mindre verkar ha en lindrig inflammation i tandköttet. Gravid eller inte. Men att en graviditet med alla hormoner, nya matrutiner gör det hela värre och utvecklas.
Nu har jag fått instruktioner om en mellanrumsborste som jag ska använda med en specialtandkräm. Hoppas det blir bättre snart. Jobbigt att blöda och ha ont i tandköttet efter varje borstning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0